woensdag 3 februari 2010

Zweedse jams

Eergisteren schreef ik over de in Zweden zo geliefde vossenbes en vandaag vond ik een adres waar je allerlei Zweedse jams kunt kopen. De site heet Zweedse-Jam-Leveranciers.

Een heel bijzondere jam is de kruipbramenjam (worden hier bergbraambessen genoemd).

Kruipbramenjam op brood gebakken met vossenbessenjam


Vossenbessen worden ook rode bosbessen genoemd en zijn hier te koop onder die naam.

Jammer genoeg worden er geen prijzen vermeld, maar waarschijnlijk is het hier goedkoper dan bestellingen vanuit Zweden.

Weet iemand waar je nog meer Zweedse producten kunt krijgen? Laat graag een berichtje achter!

4 opmerkingen:

  1. Heb je het ooit gegeten op pannekoeken of wafels, Margo? Keilekker :D

    Tot mijn grote spijt is mijn bergbraambessenconfituur die mijn ouders mij meebrachten uit Zweden nu echt på upphällningen, dus binnenkort ben ik dat wekelijks genot kwijt vrees ik :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,
    Dit soort jam is inderdaad heerlijk... zeker op wafels! Soms kan je het bij de IKEA zelfs krijgen. Ik weet dat de winkel in Delft een groter assortiment van dat soort dingen heeft. Maar het is helaas nooit gegarandeerd dat ze het hebben.

    Verder kan je bij de Zweedse kerk in Rotterdam best wel wat zweedse spullen krijgen. Zie link: http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?di=67050&ptid=0

    BeantwoordenVerwijderen