zaterdag 29 januari 2011

Gekås in Ullared

Ondanks dat ik er dichtbij woon, kom ik er bijna nooit. Maar voor velen is Ullared een synoniem voor goedkoop winkelen en daarmee zeer populair. In Ullared, een gehucht behorend bij Falkenberg, is namelijk het warenhuis Gekås gevestigd.

Vroeger heette het GeKå (G.K.) de initialen van de inmiddels overleden oprichter Göran Karlsson.  Maar meestal zegt men dat men naar Ullared gaat als men in Gekås gaat winkelen. Mensen komen van heinde en ver, vaak met bussen vol vanuit heel Zweden en daarbuiten. Je hebt zelfs liefhebbers die een weekje in Ullared op een camping staan, om iedere dag te kunnen winkelen om voor een heel jaar in te kunnen slaan.Volgens Wikipedia komen er jaarlijks 3,7 miljoen bezoekers die er gemiddeld 150 km voor reizen!

Wat is er dan te halen, vraag je je af? Vooral schoonmaakmiddelen en huid- en haarverzorgingsproducten kun je er goed kopen. Kleding ook, als je geluk hebt en er zit iets naar je smaak bij. Beddengoed heb ik er wel eens gekocht, maar dat ging niet lang mee. Maar ze hebben nog véél en véél meer.

Ik ga er niet graag naar toe om dat de bijkomende reiskosten, het onnodige wat je toch altijd in je wagentje legt en de lunch of zo weer een groot deel van het bespaarde geld opeet; het veel tijd neemt, vooral als het druk is (met een wachtrij om binnen te komen) en ik de omgeving nogal versleten en onverzorgd vind.

Hoe liggen die prijzen dan? Zeg maar zo'n beetje als afgeprijsde artikelen in een gewone winkel. De èchte koopjes zijn de in de Gekås afgeprijsde spullen, dan kun je echt dichtbij gratis komen.

Vorige week was ik er weer eens, omdat ik toch in de winkel ernaast moest zijn. Wel wat spullen gekocht, een lunch gegeten in het restaurant er tegenover (waar je met je winkelkar naar binnen mag), maar blij om weer naar huis te gaan.

Als je van plan bent om te gaan kijk dan eerst even op de webcam of er een wachtrij is!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen